Teknoloji

Formula 1 Lastiklerini Normal Bir Arabaya Takarsak Daha Hızlı Gidebilir miyiz? (Sınanmış)

Formül 1Organizasyondaki hemen hemen her şey, lastikler de dahil olmak üzere, özel olarak geliştirildi.

bu lastikler kendi arabalarımızdaBunu kullanırsak daha hızlı, daha çevik veya daha performanslı bir sürüş deneyiminin keyfini çıkarabilir miyiz?

Öncelikle lastik bulmaya başlayalım:

Normal şartlarda bu lastikleri bulmak biraz zordur. neyse ki İngiltere’deBu lastikleri bedavaya almak mümkün, griddeki takımların çoğunluğunun merkezi bu ülkede değil.

O zaman hemen otur ve şunu söyle lastik maliyetleri Hesaplamamız gerekiyor. Bu lastiklerin tanesi 1000 liraya bulunabiliyor. Yani bir takım lastiğin maliyeti bugünkü kurla 153 bin 460 TL oluyor.

Gümrük vergisi dahil toplam maliyetimiz 8.350,10 TL’dir. 161 bin 810 TL.(Tabi bu kadar ödediğinizde kargo bedava.)

Tamam, masraflarımız bitti mi? Ne münasebet, bu kadar kolay mı?

Tam olarak 5000 pound Lastiklerimizi ısıtmak için battaniyeler vermemiz gerekiyor. Gümrük vergisi dahil toplam maliyet ise 203 bin 358,75 TL oldu. Arabayı lastiklere göre uyarladığımızı varsayıyoruz ancak aracı tanımadan burada bir maliyet hesaplamak mümkün olmadığından şimdilik bunu geçeceğiz. Zaten toplam bir fatura 356 bin 618 lirave eğer işin içine girersek…

Lastikleri taktık, hemen sokağa mı çıkacağız?

Yani, eğer bunu bu kadar çok istiyorsan sorun değil ama aracıyı kullanmak zorundasın. çok dikkatli kullan mutlak. Çünkü Formül 1 Lastikler belirli bir sıcaklık aralığında çalışır. Lastik çok soğuduğunda yolu hiç tutmuyor, çok ısındığında ise çok fazla yıpranıyor ve tekrar parçalanmaya başlıyor.

Standart bir araçla lastiği bu kadar zorlayamazsınız ama iş lastiği sıcak tutmaya gelince her zamanki gibi zorlanabilirsiniz. Tabii bir Raikkonen değilseniz.Çünkü o, lastikleri ısıtmak için gereken zigzag hareketini yapmaya gerek bile görmeyen bir insandı.

Lastikleri ısıttığımızda bu yeterli olur mu? Tam olarak değil. senin yolların Bu lastiklerle ne kadar uyumlu olduğu da ayrı bir tartışma konusu. ” Sokak” diyerek ünlü Bağdat Caddesi“Mesela konuya gelince o trafikte bir yere çok sık gitmeniz mümkün değil. gidemezsin, onu veya buna benzer bir şeyi pazarlayamazsınız.

Yavaşladıkça lastikleriniz soğumaya başlar ve bu da belli bir noktadan sonra an meselesidir. Köşeleri dönebilmek bileOnun bir azap haline gelmesine sebep olur.

Peki yolda kullanamıyoruz ama pistte kullanırsak ne olur?

Formula 1 lastikleri Otomobil lastikleri boyut ve yapı bakımından aynı olmadığından, buna göre değişiklik yapmanız gerekir. Ancak pist şartlarında uygun şekilde ısıtılan lastiklerle çok daha yüksek performans elde etmek mümkün.

Tabi bu senaryoda aracı yüksek hızlarda kontrol edebildiğinizi ve aracın keskin hareketlerine uyum sağlayabildiğinizi varsayıyoruz. Aksi halde ya sandbox’a çarpacaksınız ya da bariyerlere doğru uçuyorsunNe yazık ki.

Ancak bu lastiklerin çok çabuk aşınacağını ve çok kısa sürede değiştirmeniz gerekeceğini de belirtelim. Yani sıradan arabalara Formula 1 tekerleklerini biraz zahmetle takabiliyoruz. Daha hızlı veya daha performanslı sürüş içinBir şey söylemek mümkün değil.

Bunu bazı arkadaşlar denemiş, sonucu görmek isteyenler için görseli buraya bırakalım:

Kaynaklar: Aşırı Hız, formül1.com

F1 hakkında daha fazla içerik için:

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu